Bröllopsdagen
Här kommer allt du behöver veta om själva bröllopsdagen.
Vigseln
Trollhättans kyrka
Datum: 21 September, 2024
Tid: Klockan 14.00
Adress: Kyrkbrovägen 1 Trollhättan
Till våra vänner som alltid kommer för sent. Kom ihåg att till bröllop är det förbjudet att komma för sent.

Mingel direkt efter vigseln
Festen kommer att hållas i Valsarens Salong på Vårvik.
Här samlas vi och minglar fram tills brudskålen.
Begränsat antal parkeringsplatser i anslutning till festlokalen. Vi rekomenderar att parkera på Folkets park och promenera den fina vägen på ca. 12 min över nya Stridsbergsbron.

Middag och fest
Valsarens Salong
Vi ser fram emot att kunna samla våra nära och kära på en och samma gång. Ni betyder så mycket för oss. Det är många av er som aldrig träffats. Det ska bli så roligt.
Vi ser fram emot en oförglömlig kväll.
Bröllopsfölje
Här presenteras vårt bröllopsfölje samt några andra personer som kan vara bra att känna till inför vårt bröllop.
Toastmaster - Marcus Ceder
Marcus är brudens storebror och ett självklart val för brudparet att låta Marcus hålla i stämningen under festen.
Toastmadame - Daniella Ceder
Daniella är gift med Marcus och brudparets val för att mest hålla ordning på Marcus och att planeringen följs under bröllopsdagen.
Brudtärna - Johanna Nyholm
Johanna är brudens bästa vän sedan gymnasiet och hängt ihop sedan dess i vått och torrt.
Bestman - Alexander Burman
Burman är brudgummens bästa vän och lärde känna varandra på gymnasiet.
Bruddnäbb - Svea Albrektsson
Svea är brudparets dotter och hon ser mest framemot att få bära sin vita klänning hon valt samma som sin mamma.
Ringbärare - Elton Albrektsson
Elton är brudparets son och ska få bära fram ringen. Elton tycker det ska bli spännande och roligt.
Viktig Information
1. KLÄDSEL
Ja, det vore trevligt!
Klädkod: Mörk kostym
Det innebär mörk kostym för herrarna och klänning eller kjol av finare tyg för damerna.
2. BARN
Är underbara och är välkommna på vigseln.
Bröllopsfesten väljer vi att fira i vuxet sällskap.
Spädbarn är förstås välkomna.
3. FOTOGRAFERING
Vi kommer att ha en proffessionell fotograf under vigseln och början av festen. Vi räknar med att fånga alla våra gäster på bild helst från er bästa sida.
Vi vill gärna att ni också fotograferar. Ni fångar säkert sådant som
vår fotograf inte gör men var gärna lite diskreta och försök
att inte stå i vägen för henne.
4. ÖNSKELISTA
Den bästa presenten är ju förstås att ni kommer till vårt bröllop.
Men vill ni ge oss något önskar vi oss bidrag till vår bröllopsresa.
6. TAL/SPEX
Vi blir jätteglada om ni vill hålla ett tal, spex eller någon annan rolig aktivitet (i festlokalen finns det tillgång till projektor). För att anmäla detta behöver ni höra av er till vår Toastmaster och/eller Toastmadame:
Marcus Ceder 0739 76 00 86
Daniella Ceder 0761 19 86 00
5. ALLERGIER
Vid eventuella allergier vänligen fyll i detta i din anmälan.
O.S.A.
Ni anmäler er via fliken "Anmälan" högst upp till höger på hemsidan. Senast 1 Augusti.
FRÅGOR ELLER FUNDERINGAR
Har ni frågor eller funderingar tveka inte att höra av er till någon av oss via telefon eller mail:
Isabelle tel: 0735 94 50 59 mail: isabelle_gummesson@hotmail.com
Mathias tel: 0700 16 08 00 mail: albrekt__@hotmail.com