Bröllopsdagen

Här kommer allt du behöver veta om själva bröllopsdagen.

Vigseln

Trollhättans kyrka

Datum: 21 September, 2024
Tid: Klockan 14.00
Adress: Kyrkbrovägen 1 Trollhättan

Till våra vänner som alltid kommer för sent. Kom ihåg att till bröllop är det förbjudet att komma för sent.

Mingel direkt efter vigseln

Festen kommer att hållas i Valsarens Salong på Vårvik.
Här samlas vi och minglar fram tills brudskålen.


Begränsat antal parkeringsplatser i anslutning till festlokalen. Vi rekomenderar att parkera på Folkets park och promenera den fina vägen på ca. 12 min över nya Stridsbergsbron.

Middag och fest

Valsarens Salong

Vi ser fram emot att kunna samla våra nära och kära på en och samma gång. Ni betyder så mycket för oss. Det är många av er som aldrig träffats. Det ska bli så roligt.

Vi ser fram emot en oförglömlig kväll.

Bröllopsfölje

Här presenteras vårt bröllopsfölje samt några andra personer som kan vara bra att känna till inför vårt bröllop.

Toastmaster - Marcus Ceder

Marcus är brudens storebror och ett självklart val för brudparet att låta Marcus hålla i stämningen under festen.

Toastmadame - Daniella Ceder

Daniella är gift med Marcus och brudparets val för att mest hålla ordning på Marcus och att planeringen följs under bröllopsdagen.

Brudtärna - Johanna Nyholm

Johanna är brudens bästa vän sedan gymnasiet och hängt ihop sedan dess i vått och torrt.

Bestman - Alexander Burman 

Burman är brudgummens bästa vän och lärde känna varandra på gymnasiet.

Bruddnäbb - Svea Albrektsson

Svea är brudparets dotter och hon ser mest framemot att få bära sin vita klänning hon valt samma som sin mamma.

Ringbärare - Elton Albrektsson

Elton är brudparets son och ska få bära fram ringen. Elton tycker det ska bli spännande och roligt.


Viktig Information

1. KLÄDSEL

Ja, det vore trevligt!

Klädkod: Mörk kostym

Det innebär mörk kostym för herrarna och klänning eller kjol av finare tyg för damerna.

2. BARN

Är underbara och är välkommna på vigseln.

Bröllopsfesten väljer vi att fira i vuxet sällskap.

Spädbarn är förstås välkomna.

3. FOTOGRAFERING

Vi kommer att ha en proffessionell fotograf under vigseln och början av festen. Vi räknar med att fånga alla våra gäster på bild helst från er bästa sida.

Vi vill gärna att ni också fotograferar. Ni fångar säkert sådant som vår fotograf inte gör men var gärna lite diskreta och försök att inte stå i vägen för henne.

4. ÖNSKELISTA

Den bästa presenten är ju förstås att ni kommer till vårt bröllop.

Men vill ni ge oss något önskar vi oss bidrag till vår bröllopsresa.

6. TAL/SPEX

Vi blir jätteglada om ni vill hålla ett tal, spex eller någon annan rolig aktivitet (i festlokalen finns det tillgång till projektor). För att anmäla detta behöver ni höra av er till vår Toastmaster och/eller Toastmadame:

Marcus Ceder 0739 76 00 86

Daniella Ceder 0761 19 86 00

5. ALLERGIER

Vid eventuella allergier vänligen fyll i detta i din anmälan.

O.S.A.

Ni anmäler er via fliken "Anmälan" högst upp till höger på hemsidan. Senast 1 Augusti.

FRÅGOR ELLER FUNDERINGAR

Har ni frågor eller funderingar tveka inte att höra av er till någon av oss via telefon eller mail:

Isabelle tel: 0735 94 50 59 mail: isabelle_gummesson@hotmail.com

Mathias tel: 0700 16 08 00 mail: albrekt__@hotmail.com


© 2024 Isabelle & Mathias. Alla rättigheter för en fantastisk dag förbehållna.
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång